loading...

جاب ویژن

بازدید : 253
شنبه 6 شهريور 1400 زمان : 11:43

استان اصفهان با آثار و ابنیه تاریخی فراوان و بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی و حدود یک میلیون کارگر، یکی از قطب‌‌های صنعتی و گردشگری کشورمان به حساب می‌آید و آگهی های استخدام اصفهان در این صنایع بیشتر از بقیه است. این استان بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و سهم آن در صنعت کشور ۱۱%، در بخش سرمایه گذاری ۱۰% و سهم آن در اشتغال صنعتی ۸% بوده است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی وضعیت اشتغال و استخدام اصفهان بپردازیم و در مورد میزان فرصت‌‌های کار و بازار کار استخدام اصفهان بیشتر با شما بیشتر صحبت کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

وضعیت بیکاری و اشتغال سال ۹۹ چطور بوده است؟

نتایج آمارگیری نیروی کار اصفهان که در زمستان ۹۹ انجام شده نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، برابر با ۴۰٫۹ درصد بوده است. هم چنین نرخ مشارکت اقتصادی زنان در مقایسه با مردان در مناطق شهری نسبت به مناطق روستایی کم‌تر بوده است. با مقایسه این آمار با شاخص مشارکت اقتصادی در سال گذشته متوجه می‌شویم که این شاخص حدود ۱٫۵ درصد کاهش داشته است.

بررسی نرخ بیکاری جوانان ۱۵ الی ۲۴ ساله نشان می‌دهد که ۲۳٫۶ درصد از این جمعیت، بیکار بوده‌اند. البته این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری به نسبت نقاط روستایی بیشتر بوده است. بررسی روند نرخ بیکاری جوانان ۱۵-۲۴ ساله نشان میدهد که این رقم به نسبت زمستان ۹۸ حدود ۲٫۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین بررسی وضعیت اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که برخی بخش‌ها بیشترین سهم اشتغال و فعالیت اقتصادی را به خود اختصاص داده‌اند. به این ترتیب، بخش خدمات با ۵۰٫ درصد بیشترین میزان اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد و در رده‌های بعدی، بخش صنعت با ۳۳۳٫۸ درصد و بخش کشاورزی با ۱۵٫۸ درصد قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است سهم فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی و صنعت در زمستان ۹۹ به نسبت مشابه سال قبل به ترتیب ۰٫۲ و ۲٫۱ درصد افزایش داده است؛ اما سهم شاغلان در بخش خدمات با .۳ درصد کاهش و افت همراه بوده است. براساس آمار به دست آمده در زمستان ۱۳۹۹، سهم فارغ التحصیلان آموزش عالی از کل شاغلان برابر با ۲۵٫۳۳ درصد بوده که این سهم در بین زنان به نسبت مردان و در نقاط شهری به نسبت نقاط روستایی بیشتر بوده است. بررسی روند تغییرات این شاخص نشان می‌دهد که این شاخص نسبت به سال گذشته ۰٫۲ درصد افزایش داشته است.

آیا استان اصفهان در بخش صنعت موفق بوده است؟

استان اصفهان در بخش صنعت بسیار موفق عمل کرده و موقعیت‌های کاریابی و اشتغال‌زایی متعددی در این حوزه برای نیروی کار ایجاد شده است. استان اصفهان پس از استان تهران، در رتبه دومِ بیشترین سهم در کل کشور قرار می‌گیرد. زیربخش اصلی این حوزه در سطح کشوری عبارت‌اند از: تولید مواد شیمیایی و فرآورده‌های شیمیایی، تولید سایر فرآورده‌های معدنی غیرفلزی، تولید فلزات پایه و تولید محصولات غذایی.

این استان در زیربخش تولید فلزات پایه بالاترین رتبه و بیشترین سهم را در طی سال‌های بررسی به خود اختصاص داده و وجود کارخانجات و حوزه‌های فعال مثل فولاد، ذوب آهن اصفهان و … موید همین امر است.

مهم‌ترین و شناخته‌ترین صنایع استان اصفهان را بشناسید

استان اصفهان یکی از قطب‌های اقتصادی و صنعتی کشور است و صنایع متعددی در این استان و شهر فعال هستند. از جمله صنایع فعال و معروف که باعث اشتغالزایی و افزایش فرصت‌‌های کاریابی اصفهان شده‌اند می‌توان به هواپیماسازی ایران، شرکت فولاد مبارکه، اسنوا و ذوب آهن اصفهان اشاره کرد. همچنین صنعت طلای اصفهان نیز بیشترین کارگاه و کارخانه‌های طلای ایران را به خود اختصاص داده است. صنایع گردشگری و همینطور صنایع دستی نیز از گذشته از پایه‌های مهم اقتصادی این استان بوده‌اند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

گروه شرکت‌های فولاد مبارکه که در سال ۱۳۷۱ تاسیس شده است. یکی از شرکت‌های مشهور اصفهان، فولاد مبارکه است که بزرگترین واحد صنعتی خصوصی در ایران محسوب می‌شود و موقعیت‌های شغلی فراوانی را برای نیروی کار ایجاد کرده است. هم اکنون مواد اولیه بیش از ۳۰۰۰ کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع مختلف مثل نفت، گاز و پتروشیمی، خودرو، لوزام خانگی، ساختمانی و غذایی را فراهم می‌کند. در ادامه توجه شما را به آمار اشتغال‌زایی و استخدام اصفهان جلب می‌کنیم:

  • سهم اشتغال مستقیم در ظرفیت کنونی فولاد مبارکه: ۱۲۰۰۰ نفر
  • سهم اشتغال مستقیم در ظرفیت کنونی فولاد سبا: ۱۶۰۰ نفر
  • اشتغال مستقیم در ظرفیت فعلی مجتمع فولاد هرمزگان: ۱۷۰۰ نفر
  • شرکت‌های خدماتی سه مجتمع فولادسازی: ۷۰۰۰ نفر
  • اشتغالزایی و کاریابی در کارخانه گندله سازی سنگان: ۶۰۰ نفر
  • اشتغال غیرمستقیم در گروه فولاد مبارکه: ۳۳۰۰۰۰ نفر
  • جمع اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فولاد مبارکه: ۳۵۲۲۹۰ هزار نفر

شرکت اسنوا

اسنوا یکی از شرکت‌های معروف و به‌نام داخلی در زمینه تولید لوازم خانگی است. این شرکت که یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی انتخاب است در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان واقع شده و محصولات مختلفی مثل اجاق گاز، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و کولر آبی و گازی را تولید می‌کند.

این شرکت توانسته سهم خوبی در ایجاد اشتغال و کاریابی اصفهان داشته باشد. براساس اطلاعات مندرج در وبسایت گروه انتخاب، تعداد کارکنان شرکت شامل نیروهای متخصص، تحصیل‌‌کرده، کارگران ماهر در خط تولید و همچنین با احتساب کارگران فصلی بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم بوده است. همچنین این شرکت بیش از ۱۴۰ فروشگاه توزیع اختصاصی و ۱۱۰۰ فروشگاه غیراختصاصی در سراسر کشور و خاورمیانه دارد که به معنای ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان در حوزه‌های فروش و بازاریابی است.

شرکت صنایع هواپیماسازی ایران

این شرکت متعلق به سازمان صنایع هوایی ایران است و در شاهین شهر اصفهان قرار گرفته است. شرکت صنایع هواپیماسازی اصفهان در حال حاضر بزرگ‌ترین سازنده انواع هواگرد در خاورمیانه محسوب می‌‌شود و فرصت‌‌های شغلی متعددی در حوزه‌های مختلف مهندسی، تدارکات، بخش تولید و … به وجود آورده است.

جمع‌بندی

استان اصفهان یکی از قطب‌های صنعتی و اقتصادی کشور است و کارخانجات و شرکت‌های مهم و معروفی مثل ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و اسنوا در این استان فعالیت می‌کنند. موفقیت و رشد اقتصادی خوب این کسب و کارها باعث اشتغال زایی و افزایش فرصت‌های استخدام اصفهان شده است.

کارجویان با تخصص‌های مختلف می‌توانند آگهی های استخدام امروز را در جاب ویژن مشاهده کنند و با توجه به تجربه کاری و علاقمندی خود برای موقعیت‌های شغلی و استخدام اصفهان رزومه ارسال کنند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 66
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 163
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1121
  • بازدید ماه : 591
  • بازدید سال : 3650
  • بازدید کلی : 8205
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی