loading...

جاب ویژن

بازدید : 107
دوشنبه 25 مرداد 1400 زمان : 10:44

خیلی از ما در دوران کودکی تصوری واقع‌بینانه از کار نداشتیم؛ شاید به این خاطر که در دوران کودکی دغدغه‌ی مالی نداشتیم و به شغل به چشم یک سرگرمی نگاه می‌کردیم. وقتی بزرگ‌تر شدیم و مجبور شدیم روی پای خود بایستیم، دیدگاه ما نسبت به کار و شغل و جستجوی کار در سایت استخدامی ، تا حد زیادی تغییر کرد و در حال حاضر مجبور هستیم موضوعاتی مثل درآمد را در اولویت شغلی خود قرار دهیم. با این حال، شخصیت و علاقه‌مندی‌های انسان در کودکی شکل می‌گیرد و درآمد و بازارکار نقشی در ایجاد علاقه به یک شغل در کودک ندارند.

البته امروز قصد نداریم فقط در مورد کار و شغل صحبت کنیم، بلکه میخواهیم راجع به حقایق جالب در رابطه با کار کردن حرف بزنیم. مسلما این وجه مهم از زندگی انسان‌ها زوایای پنهان و جذابی دارد که اطلاع از آن‌ها می‌تواند برای ما جالب و جذاب باشد.

مفهوم و پدیده جدیدی به اسم کاریابی آنلاین

تا همین چند سال پیش دفاتر سنتی کاریابی تنها مرجع کارجویان برای پیدا کردن شغل و استخدام شدن بودند. این دفاتر دفاتر سال‌هاست که فعالیت می‌کنند و عملکرد نسبتاً خوبی هم داشته‌اند؛ اما به دلایلی که در ادامه توضیح می دهیم کاملاً جوابگوی نیاز کارجویان نبودند. اولا کارجویان برای کاریابی اول باید حضوری به یکی از این دفاتر مراجعه و اطلاعات و سوابق کاریشان را ثبت می‌کردند. در ضمن، کارجو برای استفاده از خدمات موظف بود هزینه‌ای را پرداخت کند. علاوه بر این، کارجو به تمام مشاغل و فرصت های استخدام دسترسی نداشت و تنها از طریق مشاور می‌توانست از چند شغل پیشنهادی باخبر شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال بالا از کاریابی آنلاین، گسترش و سهولت استفاده از اینترنت و آنلاین شدن سبک زندگی ما آدم‌هاست. امروزه از کار و تحصیل و خرید گرفته تا تفریح و حتی ارتباطات دوستانه از طریق آنلاین انجام می‌شود و روز به روز افراد تمایل کمتری به مراجعه حضوری پیدا می کنند. وب‌سایت‌ استخدام آنلاین جاب ویژن برای پاسخگویی به این نیاز روزافزون به وجود آمده و تحولی عظیم در نحوه جستجوی کار ایجاد کرده است.

علاوه بر موقعیت‌های شغلی مرتبط، میتوانید از سایر فرصت‌های استخدامی، شرح شغلی و سطح حقوق آن‌ها هم باخبر شوید و شاید همین موضوع شما را به فکر تغییر مسیر حرفه‌ای و تقویت مهارت‌هایتان هم بیندازد. برای استفاده از خدمات سایت استخدام آنلاین، نیازی به مراجعه حضوری به دفتر یا موسسه ندارید؛ تنها کافی است به کمک گوشی موبایل یا لپ‌تاپ خود سری به این وب‌سایت‌ها بزنید و صدها و هزاران آگهی شغلی مرتبط و مناسب را مشاهده کنید؛ اطلاعات و شرح وظایف شغلی را بررسی کنید و بعد در صورت تمایل، برای آن‌ها رزومه بفرستید.

سایت های کاریابی آنلاین مثل جاب ویژن فاصله و شکاف بین کارجو و کارفرما را کمتر کرده‌اند و شفافیت بیشتری هم برای کارفرما و هم برای کارجو فراهم کرده اند.

چند نکته جالب در مورد فرایند کاریابی آنلاین

بر اساس آمار منتشرشده در سایت jmoreliving.com کارفرماها و کارشناسان منابع انسانی تنها ۵ الی ۷ ثانیه برای بررسی رزومه‌ها زمان اختصاص می دهند. به همین خاطر استفاده از قالب زیبا و استاندارد و نوشتن اطلاعات مختصر و گویا تاثیر فوق العاده بالایی در پذیرش کارجویان دارد.

۷۶% از رزومه‌های کارجویان تنها به خاطر آدرس ایمیل غیرحرفه‌ای و نامناسب رد می‌شوند. به همین دلیل حتما ایمیل رسمی و کاری خود را که شامل نام و نام خانوادگی‌تان باشد در رزومه کاری درج کنید.

طبق مطالعات انجام‌شده، کارفرمایان و کارشناسان منابع انسانی موقع انتخاب کارجویان به قابل اعتماد بودن و مسئولیت‌پذیری اهمیت بیشتری می‌دهند و در کمال تعجب، هوش کم‌اهمیت‌ترین ویژگی از دید کارفرمایان بوده است.

با این که راجع به اولین رزومه کاری تاریخ هنوز هم بحث و اختلاف نظر وجود دارد. ولی گفته می‌شود لئوناردو داوینچی اولین رزومه کاری را برای پیدا کردن شغل نوشته است.

جالبترین حقایق در مورد کار کردن که احتمالا نمیدانستید!

بیشترین درصد مرخصی به دلیل بیماری مربوط به اولین روز کاری هفته است! افرادی که کنترل و حق انتخاب بیشتری در مورد چیدمان و وسایل محیط کارشان داشته باشند احساس شادی و رضایت بالاتری را در محیط کاری تجربه می‌کنند.

ما بخش قابل توجهی از عمرمان را صرف کار کردن و حضور در محیط کار می‌کنیم. کارمندی که به طور میانگین تا ۶۵ سالگی مشغول به کار باشد و هفته‌‌ای حداقل ۴۰ ساعت کار کند در مجموع ۹۰۰۰۰ ساعت از عمرش را سر کار بوده است.

تغییر شغل در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی کاملاً طبیعی است و اکثر آمریکایی‌ها تا سن ۴۰ سالگی به‌طور میانگین ۷-۸ شغل مختلف را تجربه می کنند.

آمریکایی‌ها عاشق فروش و مشاغل مرتبط هستند و بخش عمده آمریکایی ها در حوزه فروش مشغول به کارند. در حقیقت، ۳ مورد از رایج‌ترین مشاغل در آمریکا عبارت‌اند از: فروشنده، صندوقدار و کارگر فست فود! رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد یکی از اشتغال‌زاترین کسب‌وکارهای دنیاست و بیش از ۱٫۷ میلیون کارمند در سرتاسر جهان دارند.

یکی از بهترین مشاغل دنیا «بیننده نتفلیکس» است! بله، نتفلیکس که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پخش و نمایش فیلم و سریال در دنیا است به این افراد حقوق می‌دهد تا محتواهای نمایشی را قبل از اکران عمومی تماشا کنند و نظر بدهند.

هرچند بایگانی، معمولا بخش مهمی از روال اداری شرکت‌ها و سازمان‌ها به حساب می آید؛ ولی آمار نشان می‌دهد سند و فایلی که بایگانی می‌شود به‌احتمال ۹۸% هرگز مورداستفاده قرار نخواهد گرفت. کارمندان به‌طور متوسط ۵۰ دقیقه از روزشان را صرف پیدا کردن اسناد و مدارک گمشده و چیزهای دیگر می‌کنند.

جمع‌بندی

توجه کردن به جنبه‌های مختلف کار و اشتغال سالهاست که ذهن کارفرمایان را به خود مشغول کرده است. زیرا همان‌طور که در این مقاله هم صحبت کردیم عوامل به ظاهر کوچک و کم اهمیت مثل چند ساعت خواب بیشتر، نوشیدن آب کافی، کنترل بر چیدمان میز و محیط کار و سفر کردن می‌توانند تأثیر زیادی بر افزایش بازدهی کارمندان و بهبود رضایت شغلی آنان بگذارد.

کارمندان به طور میانگین ۸ ساعت، یعنی یک سوم روز خود را مشغول کار کردن هستند که با در نظر گرفتن ساعات رفت‌وآمد و آماده شدن برای سرکار رفتن می‌توان گفت که بخش عمده روز ما به کار و حواشی مربوط به شغلمان سپری می‌شود. بنابراین خواه‌ناخواه کار کردن بخشی مهم و تأثیرگذار از زندگی ما انسان‌هاست و لازم است آن را نه به‌عنوان یک شغل و منبع درآمد، بلکه به‌عنوان پدیده‌ای تأثیرگذار و تجربه‌ای مهم در زندگی در نظر بگیریم و مورد ارسال رزومه به آگهی های استخدام به موارد زیادی توجه کنیم.

کار و اشتغال بخشی جدائی‌ناپذیر و مهم از زندگی بزرگ‌سالان است و تعداد زیادی از افراد بالای ۱۸ سال برای کسب درآمد، شکوفا کردن استعدادهای بالقوه، پیشرفت شغلی و احساس مفید بودن در مشاغل مختلف مشغول به کار می‌شوند. در این مقاله راجع به حقایق جالب و جذاب در مورد کار، ساعات کاری و محیط کار صحبت کردیم که احتمالاً تا به حال بسیاری از آنها را نمی دانستید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 297
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 240
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 298
  • بازدید ماه : 2330
  • بازدید سال : 2827
  • بازدید کلی : 7382
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی